FAQ

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen. Mocht u iets niet weten kunt u hier naar het antwoord zoeken. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met Van Os Medical. Wij helpen u met al uw vragen!

1. Producten

1.1. Kunnen jullie mijn rolstoel repareren?

Wanneer u een rolstoel heeft gekregen via de WMO, kunt u contact opnemen met de dealer die de rolstoel heeft geleverd. Als u particulier een rolstoel heeft gekocht kunt u deze (tegen een vergoeding) laten repareren door de dealer waarbij u de rolstoel heeft gekocht of bij een andere dealer bij u in de buurt.

Wilt u weten waar de dichtsbijzijnde dealer voor u is? Bekijk het overzicht van onze dealers.

1.2. Wat is het verschil tussen de G5 Basis en de G5 Modulair?

Het verschil tussen deze twee producten ligt met name in de onderdelen die zijn verwerkt in dit product. Zo zijn de onderdelen van de nieuwe G5 modulair bijna allemaal lichtgewicht. Helaas zijn deze onderdelen niet uitwisselbaar met onderdelen van de G5 basis.

1.3. Is het mogelijk om een rolstoel op maat te laten maken?

Ja, wij kunnen uw rolstol op maat te maken. Zeker met onze huidige product range is het mogelijk om uw rolstoel op maat te maken. Het is mogelijk om een product te selecteren wat volledig bij u en uw wensen past. Ook als u een aanpassing door wilt laten voeren die niet op het bestelformulier staat, is dit mogelijk. 

1.4. De rollator remt onvoldoende. Hoe is dit te verhelpen?

Door de remkabel door middel van de kabelspanners strakker te spannen, wordt het remmen beter.

1.5. Ik krijg de rem niet in de parkeerstand?

Mogelijk is de remkabel te strak afgesteld. U moet hiervoor de balans zoeken tussen de parkeerrem en de gebruikersrem.

1.6. De wielen van mijn rollator lopen ongelijkmatig. Hoe komt dit?

Dit kan twee redenen hebben:
1. De wielen zitten los. U kunt de wielen zodanig vastdraaien dat ze soepel blijven lopen.
2. Doordat de rollator langdurig op de parkeerrem heeft gestaan, worden de wielen ingedeukt. Na verloop van tijd verdwijnen deze deukjes van zelf. U kunt de deukjes snel verhelpen door de wielen met een fohn licht te verwarmen. Let hierbij wel op dat u dit niet te lang en te warm doet!

1.7. Als ik gebruik maak van een rollator loop ik erg voorovergebogen. Hoe komt dat?

Wanneer u voorovergebogen achter uw rollator loopt, zijn de duwhandvatten op de verkeerde hoogte ingesteld. U kunt uw duwhandvatten op de juiste hoogte instellen door uw armen langs uw lichaam te houden en de duwhandvatten ter hoogte van uw pols in te stellen.

1.8. Er zit speling op de wielen. Hoe kan ik dit verhelpen?

De wielen zijn gemaakt van EVA materiaal. Dit materiaal is licht van gewicht. Bij een lager gebruik van de rollator kunnen de wielen vlakker worden. Zodra de rollator weer gebruikt wordt nemen de wielen de juiste vorm weer aan.

1.9. Na aanschaf van een rollator gaan bij de consument in verschillende winkels de alarmpoorten af. Hoe kan dit? 

Het framelabel moet worden verwijderd. Ook kan er elektrische lading in het frame zitten vanwege de constructie. 

1.10. Wat moet je doen als je niet weet welke lader je voor een scootmobiel moet leveren?

Vraag hierbij naar de amperage (Ah) van de accu's. Vanaf 50 Ah accu's kun je het beste een 8Ah lader aanbieden, en onder de 50 Ah kun je het beste een 5 Ah lader aanbieden. 

1.11. Hoe maak ik het dienblad van mijn rollator schoon?

Het schoonmaken van het dienblad van uw rollator dient u met de hand te doen. Wanneer u het dienblad in de vaatwasser schoonmaakt, gaat het kapot. 


2. Product informatie

2.1. Waar kan ik mijn producten aanschaffen?

De producten die wij aanbieden zijn verkrijgbaar bij onze dealers. Indien u een product heeft gezien op onze website, aarzel dan niet om hiernaar te vragen bij een dealer bij u in de buurt.

Mocht u eerst het product willen bekijken en heeft de dealer deze niet in de showroom staan? Neem dan contact op met een van onze product specialisten voor een bezoek aan onze showroom en advies op maat.

2.2. Worden de producten vergoed?

Dit is bij sommige producten het geval, echter niet altijd. U kunt bij uw huidige gemeente of verzekering controleren of dit vergoed wordt.

2.3. Waar kan ik product informatie en/of promotie materiaal vinden?

U kunt documentatie met product informatie en/of promotie materiaal downloaden bij onze downloads. U kunt de documentatie van onze nieuwe producten ook vinden bij de producten zelf. Dit kunt u vinden door uw product te zoeken in onze collectie.

Als u iets niet kan vinden kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

2.4. Is het mogelijk om een product te huren?

Voor langere tijd is het mogelijk om producten te huren, echter hiervoor zou u moeten informeren bij onze klantenservice, omdat dit per product verschillend is.

2.5. Is het mogelijk om een product uit te proberen?

Het is altijd mogelijk om via u dealer een product op zicht te ontvangen.

2.6. Waar kan ik de artikelnummers van bepaalde onderdelen vinden?

Al onze artikelnummers zijn te vinden bij onze downloads. Zoek uw product op en kies vervolgens voor de onderdelenlijst. In dit PDF bestand vindt u elk beschikbaar onderdeel voor dit product.

2.7. Is het mogelijk om begeleiding te krijgen bij het uitproberen van producten?

Het is altijd mogelijk om begeleiding te krijgen bij het passen van onze producten. Via info@vanosmedical.nl kunt een bericht achterlaten voor een van onze product specialisten. Ook kunt het pasformulier invullen met de vragen die u heeft. Een van onze product specialisten zal dan contact met u opnemen.
  • Rolstoel pasformulier
  • Elektrorolstoel pasformulier
  • Scootmobiel pasformulier

2.8. Is het mogelijk om producten op zicht te krijgen?

Het is altijd mogelijk om producten op zicht te ontvangen. Heeft u vragen over de zichtorder? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice, zij helpen u graag verder.


3. Service

3.1. Hoe kan ik Van Os Medical bereiken?

Van Os Medical is telefonisch bereikbaar op het nummer 0167-57 30 20. Ook kunt u ons bereiken via de email op: info@vanosmedical.nl. Natuurlijk kunt u ook ons contact formulier invullen. Wij zullen dan zo snel mogelijk reageren.

Het is ook mogelijk om langs te komen in onze showroom. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren. Wij raden u aan om eerst een afspraak te maken. Wij zorgen er dan voor dat de desbetreffende productspecialist aanwezig is. Vanzelfsprekend bent u ook welkom in onze showroom zonder dat u een afspraak maakt!

3.2. Hoe lang is de garantie op de producten?

De garantie op onze producten is per product verschillend. De meeste producten hebben een garantie van 10 jaar, op voorwaarde dat het product wel onderhouden/gereconditioneerd wordt volgens instructie. Daarnaast geven wij tot 10 jaar garantie op framebreuken (bij eerste gebruiker). Onderdelen voor reconditionering en after sales kunnen wij tot 10 jaar na aanschaf leveren.

Lees onze algemene voorwaarden door indien u meer te weten wilt komen over garantie.

3.3. Is het mogelijk om een productdemonstratie of training te krijgen?

Het is altijd mogelijk om een productdemonstratie of training te krijgen. Hiervoor kunt u contact opnemen met ons via 0167 – 57 30 20 of info@vanosmedical.nl. Het is mogelijk om van een product specialist een demonstratie of training te krijgen, die volledig naar uw wensen is.

3.4. Hoe kan ik bij wijzigingen op de hoogte worden gehouden?

Wanneer u op de hoogte wilt blijven van alle updates, dient u een inschrijfformulier in te vullen. Onder het kopje dowloads vindt u dit inschrijfformulier. Hier kunt een keuze maken tussen 4 verschillende groepen waarvan u op de hoogte wilt blijven. Deze groepen zijn: handbewogen rolstoelen, elektro rolstoelen, Scootmobielen en ExcelCare. Wanneer u uzelf inschrijft wordt u standaard bij elke wijziging of nieuwe product op de hoogte gehouden door middel van een mail met een link naar deze informatie.

3.5. Hoe kan ik me afmelden voor het ontvangen van updates?

Wilt u niet meer op de hoogte blijven van updates? Stuur ons dat een mailtje waarin u aangeeft geen updates meer wenst te ontvangen.

3.6. Ik heb van het Caremart instappakket een product van de consignatieorder verkocht en wil hier een nieuwe voor te bestellen in consignatie. Kan dit?

Hier kunnen wij geen gehoor aan geven. Het was immers een actie voor het opstarten met de producten. Op het moment dat er 1 verkocht wordt moet de factuur betaald worden en moet de klant een nieuw product bij ons bestellen.


4. Specifieke producten

Caremart Carrymate

De transportrolstoel remt onvoldoende. Wat moet ik doen? 

Door de remkabel door middel van de kabelspanners strakker te spannen, wordt het remmen beter.

Ik krijg de rem niet in de parkeerstand. Hoe komt dat?

Mogelijk is de remkabel te strak afgesteld. U moet hiervoor de balans zoeken tussen de parkeerrem en de gebruikersrem.

De wielen lopen ongelijk. Hoe komt dat?

Dit kan twee redenen hebben:
1. De wielen zitten los. U kunt de wielen zodanig vastdraaien dat ze soepel blijven lopen.
2. Doordat de rollator langdurig op de parkeerrem heeft gestaan, worden de wielen ingedeukt. Na verloop van tijd verdwijnen deze deukjes van zelf. U kunt de deukjes snel verhelpen door de wielen met een fohn licht te verwarmen. Let hierbij wel op dat u dit niet te lang en te warm doet!

Er zit speling op de wielen. Hoe kan ik dit verhelpen?

De wielen zijn gemaakt van EVA materiaal. Dit materiaal is licht van gewicht. Bij een lager gebruik van de rollator kunnen de wielen vlakker worden. Zodra de rollator weer gebruikt wordt nemen de wielen de juiste vorm weer aan.

Caremart Shop & Me

De accu laadt niet op. Wat moet ik doen?

Bij de levering van de Caremart Shop & Me wordt de accu losgekoppeld om eventuele kortsluiting te voorkomen. U moet de accu aansluiten en alle stekkerverbindingen controleren. 

De accu's zijn niet op volledige sterkte. Hoe moet ik dat veranderen?

Om de accu's op volledige sterkte te krijgen, volgt u de volgende drie stappen:
  1. Plug de lader aan de accu en plaats de laadplug in het stopcontact. De accu kan ook los van het middel opgeladen worden.
  2. Controleer de lader. Tijdens het laden kleurt het ledlampje oranje. Bij volledig opgeladen accu's kleurt het ledlampje groen. 
  3. Wanneer de scootmobiel beperkt wordt gebruikt dienen de accu's regelmatig doorgeladen te worden om de levensduur te verlengen. Minimaal 1x in de week is voldoende om de accu's door te laden. 

Er is sprake van ernstige slijtage aan de voorwielen. Wat moet ik doen? 

De spring is niet correct. Deze dient afgesteld te worden op 3 graden toespoor. 

Mijn scootmobiel valt stil op hobbelig wegdek. Wat is er aan de hand?

De vergrendeling van de demonteerbare motor en wielen zit niet correct en/of los. U dient het accupak, de achterwielen en de motor correct te monteren.
 

Mijn scootmobiel geeft een knippercode af. Wat betekent dit?

Een knippercode betekent een foutmelding. Elke fout in de controller of met een ander gelijkwaardig systeem zal ervoor zorgen dat de scooter een pieptoon geeft. De pieptoon codes komen voor als een serie van pieptonen na een lange pieptoon. Het aantal pieptonen in een serie is aangegeven in een overzicht. De pieptoon code geeft aan welke fout er gesignaleerd is. 

Knippercode
  • 1. Accu dient opgeladen te worden
Plug de lader aan de accu en plaats de laadplug in het stopcontact. Accu kan ook los van het middel opgeladen worden.
  • 2. Accuvoltage is te laag
De accu's zijn leeg. Laad de accu's op.
  • 3. Accuvoltage is te hoog
De accuspanning is te hoog. Als u de oplader heeft aangesloten dient u deze los te koppelen.
  • 4. Stroombegrenzing time-out
De controller is beveiligd en slaat automatisch uit wanneer de accuspanning te hoog is. Zet de scootmobiel uit. Na een tijdje kan de scootmobiel op 'on' positie gezet worden. 
  • 5. Rem defect
De scootmobiel kan in de rijstand staan. Controleer of de scootmobiel in de vrijloopstand staat. Het kan ook zijn dat de rem of remkabels beschadigd zijn. 
  • 6. Gashendel niet in de neutrale positie bij opstarten
De gashendel mag tijdens het starten niet bediend worden. Dit heeft een beveiligde functie. Draai de sleutel naar de 'off' positie. Controleer of de gashendel in de neutrale positie saat. Draai dan de sleutel naar de 'on' positie. 
  • 7. Snelheidspotmeter defect
Er zijn problemen met de gashendel of met de snelheidsmeter. Zorg er voor dat alle elektronische aansluitngen stevig en correct zijn aangesloten. Als de aansluitingen stevig verbonden zijn en het probleem is niet opgelost, neem dan contact op met uw leverancier Van Os Medical. 
  • 8. Motorvoltagefout
Deze knippercode geeft een motorspanning probleem aan. Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical. 
  • 9. Overige interne fout
Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 10. Controller overvethit
Schakel de scootmobiel uit. Zet na een tijdje de scootmobiel op de 'on' positie. Indien het probleem niet is verholpen, neemt u contact op met uw leverancier Van Os Medical. 

Caremart Go & Me

De accu laadt niet op. Wat moet ik doen?

Bij levering van scootmobielen wordt de accu losgekoppeld om eventuele kortsluiting te voorkomen. Oplossing: accu aansluiten en alle stekkerverbindingen controleren.

De accu's zijn niet op volledige sterkte. Wat moet ik doen?

  1. Plug de lader aan de accu en plaats de laadplug in het stopcontact. Accu kan ook los van het middel opgeladen worden.
  2. Controleer de lader. Tijdens het laden kleurt het ledlampje oranje. Bij volledig opgeladen accu's kleurt het ledlampje groen. 
  3. Wanneer de scootmobiel beperkt wordt gebruikt dienen de accu's regelmatig doorgeladen te worden om de levensduur te verlengen. Minimaal 1x in de week is voldoende om de accu's door te laden. 

Er is sprake van ernstige slijtage aan de voorwielen. Wat is hier aan de hand?

De sporing is niet correct. Dient afgesteld te worden op 3 graden toespoor.

Mijn scootmobiel valt stil op hobbelig wegdek. Wat moet ik doen?

De vergrendeling van de demonteerbare motor en wielen zit niet correct en/of los. Correct monteren van accupak, achterwielen en motor.

Mijn scootmobiel geeft een knippercode af. Wat betekent dit?

Een knippercode betekent een foutmelding. Elke fout in de controller of met een ander gelijkwaardig systeem zal ervoor zorgen dat de scooter een pieptoon geeft. De pieptoon codes komen voor als een serie van pieptonen na een lange pieptoon. Het aantal pieptonen in een serie is aangegeven in een overzicht. De pieptoon code geeft aan welke fout er gesignaleerd is. 

Knippercode
  • 1. Accuvoltage is lager dan 19 volts
De accu's dienen opgeladen te worden. De scootmobiel zal op verlaagde snelheid rijden, totdat het voltageniveau beneden 17.5 volts komt. Wanneer het voltageniveau verlaagt zult u vermogenverlies opmerken.
  • 2. Accuvoltage is lager dan 17.5 volts
Op dit niveau is de scootmobiel niet meer werkzaam. Als de accu's opgeladen zijn en het probleem blijft aanhouden is een of beide accu's kapot. Als het probleem blijft aanhouden, kan het ook zijn dat de oplader defect is. Neem in dat geval contact op met de leverancier Van Os Medical.
  • 3. Motor is overbelast/oververhit
Dit kan veroorzaakt worden door gedurende een lange tijd een helling op te rijden die steiler is dan 6 graden of door een zwaardere belasting dan het aanbevolen maximaal gewicht. De scootmobiel zal pas weer werken wanneer de motor is afgekoeld.
  • 4. Geeft een remprobleem aan
De scootmobiel kan in de rijstand staan. Controleer of de scootmobiel in de vrijloopstand staat.
Het kan ook zijn dan de rem of remkabel beschadigd is.
  • 5. Gashendel niet in de neutrale positie bij opstarten
Draai de sleutel naar de 'off' positie. Controleer of de gashendel in de neutrale positie staat. Draai de sleutel naar de 'on' positie.
  • 6. Snelheidspotmeter defect
Er zijn problemen met de gashendel of met de snelheidsmeter. Zorg er voor dat alle elektronische aansluitingen stevig en correct zijn aangesloten. Als de aansluitingen stevig verbonden zijn en het probleem is niet opgelost, neem dan contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 7. Motorvoltagefout
Dit betekent een motorspanning probleem. Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 8.  Overige interne fout
Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical. 

De scootmobiel werkt niet meer zonder duidelijke reden. Wat is er aan de hand?

De hoofdschakelaar kan uitgeschakeld zijn. Dit heeft meerdere mogelijke oorzaken:
  1. Een lange, steile helling op rijden
  2. Over een stoeprand rijden
  3. Lege accu's 

Tijdens het besturen van de scootmobiel, gaan de accuvoltages naar beneden. De accustroom moet stijgen om de motor en de andere elektrische onderdelen van de scootmobiel op gang te houden. Dit kan ervoor zorgen dat de hoofdschakelaar uitgeschakeld wordt. Laad de accu's op. Als de accu's nog werken, kan het probleem veroorzaakt worden door een defecte lader.

Resetten van de hoofdschakelaar: 
  1. Wacht 10 min. voordat de motor weer op normale temperatuur is
  2. De sleutel dient te staan op de 'off' positie
  3. Druk de resetknop in wat zich aan de zijkant van de hoofdaccu bevindt

Caremart Free & Me

De accu laadt niet op. Hoe kan dit?

Bij levering van scootmobielen wordt de accu losgekoppeld om eventuele kortsluiting te voorkomen. Oplossing: accu aansluiten en alle stekkerverbindingen controleren.

Mijn scootmobiel geeft een foutcode aan. Wat moet ik nu doen?

Het elektronicasysteem biedt diagnoseinformatie om technici te helpen bij het stellen van een diagnose en om fouten te corrigeren binnen het scooter systeem. Indien uw scooter een storing heeft zal dit worden aangegeven door het statuslampje dat begint te knipperen. De aard van de storing wordt aangegeven door het aantal flitsen per keer, zie ook de foutcode tabel.

Knippercode
  • 1. Accu's opladen
De accu spanning is laag. U dient de accu's zo snel mogelijk op te laden.
  • 2. Accu spanning te laag
De accu's zijn leeg. Laad de accu's op. Indien u de scootmobiel een paar minuten uitschakelt, kan de accuspanning minimaal herstellen waardoor u nog kunt rijden voor een korte periode.
  • 3. Accuspanning te hoog
De accuspanning is te hoog. Als u de oplader heeft aangesloten dient u deze los te koppelen. Het elektronicasysteem laadt de accu wanneer u naar beneden rijdt op een helling. Deze manier van opladen kan deze fout veroorzaken. Schakel de scootmobiel uit en weer aan.
  • 4. Te hoge stroomafname of overbelasting
De motor van de scooter is overbelast. Schakel de scooter uit, wacht een paar minuten en schakel de scooter opnieuw in. De detector heeft kortsluiting in de motor gedetecteerd. Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 5. Remfout
Controleer of de vrijloop is ingeschakeld. Indien dit niet het geval is neem dan contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 6. Aandrijfhendel komt niet in neutraal
De gashendel staat niet in de neutrale positie bij het inschakelijk van de scooter. Zet de gashendel terug in deneutrale positie, schakel de scooter uit en weer aan. Mocht dit vaker voorkomen neem dan contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 7. Snelheidspotmeterfout
Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 8. Fout in motorspanning
Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 9. Andere interne fouten
Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.

Caremart Outdoor & Me

De accu laadt niet op. Wat moet ik doen? 

Bij levering van scootmobielen wordt de accu losgekoppeld om eventuele kortsluiting te voorkomen. Oplossing: accu aansluiten en alle stekkerverbindingen controleren.

Mijn scootmobiel geeft een foutcode aan. Wat moet ik nu doen?

Het elektronica systeem biedt diagnose informatie om technici te helpen bij het stellen van een diagnose en om fouten te corrigeren binnen het scooter systeem. Indien u scooter een storing heeft zal dit worden aangegeven door het statuslampje dat begint te knipperen. De aard van de storing wordt aangegeven door het aantal flitsen per keer, zie ook de foutcode tabel.

  • 1. Accu's opladen
De accuspanning is laag. U dient de accu's zo snel mogelijk op te laden.
  • 2. Accuspanning te laag
De accu's zijn leeg. Laad de accu's op. Indien u de scootmobiel een paar minuten uitschakelt, kan de accuspanning minimaal herstellen waardoor u nog kunt rijden voor een korte periode.
  • 3. Accuspanning te hoog 
Als u de oplader heeft aangesloten dient u deze los te koppelen. Het elektronicasysteem laadt de accu wanneer u naar beneden rijdt op een helling. Deze manier van opalden kan deze fout veroorzaken. Schakel de scootmobiel uit en weer aan.
  • 4. Te hoge stroomafname in overbelasting 
De motor van de scooter is overbelast. Schakel de scooter uit, wacht een paar minuten en schakel de scooter opnieuw in. De detector heeft kortsluiting in de motor gedetecteerd. Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 5. Remfout
Controleer of de vrijloop is ingeschakeld. Indien dit niet het geval is neem dan contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 6. Aandrijfhendel komt niet in neutraal
De gashendel staat niet in de neutrale positie bij het inschakelen van de scootmobiel. Zet de gashendel terug in de neutrale positie, schakel de scootmobiel uit en weer in. Mocht dit vaker voorkomen neem dan contact op met uw leverancier Van Os Medical.  
  • 7. Snelheidspotmeterfout
Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 8. Fout in motorspanning
Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.
  • 9. Andere interne fouten
Neem contact op met uw leverancier Van Os Medical.  

Excel Galaxy Plus

De gashendel is te ver van de stuurstang voor de klant (handen te klein). Hoe kan dit worden verholpen? 

De stuurstang is in hoek instelbaar met een schroef die zich aan de onderkant van de stuurstang bevindt. Hiermee kan de afstand tot de gasthendels bepaald worden.

De scootmobiel remt steeds af bij flauwe bochten, bijvoorbeeld bij het nemen van een rotonde. Hoe kan dit?

De Galaxy Plus is standaard ingesteld met de functie om 25% af te remmen bij het maken van een scherpe bocht. Het is niet de bedoeling dat hij bij flauwe bochten ook afremt. Er zit een sensor in de stuurkolom waarmee de hoek waarin de afremfunctie wordt ingeschakeld aangepast kan worden. Ook kan het percentage waarmee afgeremd wordt aangepast worden.

Het volume van de claxon/piep bij het achteruit rijden staat te hard. Hoe kan ik dit veranderen?

Dit kan aangepast worden in het systeem. Bij de Excel Galaxy Plus kan het geluid van de claxon, achteruitpiep en knipperlichten worden ingesteld betreft hard/zachtheid. Deze zijn algemeen met elkaar verbonden aan de instelling 'buzzer volume'. Alleen de piep bij het achteruit rijden kan uitgeschakeld worden wat los staat van de instelling 'buzzer volume'.

Click & Go

Kan de Click & Go Lite gemonteerd worden op de G-Lite PRO?

Het is wel mogelijk, maar er komt dan druk op het kruisframe te staan. Eigenlijk kan de Click& Go Lite pas vanaf de grootte van een G3 Eco gemonteerd worden. Dit staat ook in de prijslijst. Wij geven daarom wel een negatief advies om de Click&Go Lite te monteren op de G-Lite PRO. De dealer mag het wel monteren, maar dan staan wij niet meer garant bij een eventueel defect.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!